Välkommen till detta inofficiella diskussionsforum om hockey i allmänhet med fokus på Färjestad BK!

Här nedan följer en enkel uppställning av de specifika regler som gäller på detta forum. De utesluter dock inte de allmänna riktlinjer som gäller samtliga forum över världen.

Våra gyllene regler
Det är naturligtvis omöjligt att skapa en regel för varje tänkbar situation och en moderator måste ibland ta ställning till något som inte är klart reglerat. I dessa fall räknas moderators beslut som regel.

En moderator kan utan förvarning redigera eller ta bort inlägg, bilder, signaturer, avatarer och annonser som bedöms bryta mot någon av forumets regler. För att en tråd inte ska upplevas som konstig eller osammanhängande så kan detta även komma att gälla inlägg som besvarar eller kommenterar inlägg som plockats bort.


 

  1. Får du en uppmaning eller tillsägelse av en moderator så rätta dig efter denna. Har du synpunkter på hur moderatorer agerar eller sköter saker och tingså skriv inte detta i forumet utan ta det med berörd moderator eller med admin.
  2. Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att påpeka eller börja diskutera detta i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.
  3. Då det anses nödvändigt att informera om ett specifikt ingrepp av en moderator så kommer forumets administratör att delge forumets skribenter detta i "Forumet".
  4. Finner du att något inlägg eller någon tråd bör uppmärksammas av moderator så meddela denna via PM och inte genom inlägg i aktuell tråd.
  5. På detta forum gäller endast ett konto per användare. Uppmärksammas dubbelanvändare kommer en eller båda användares konton att raderas. Glömmer man lösenordet går det att få ett nytt till den e-postadress man angett vid registrering.
  6. Ingen som helst form av streamtiggeri är tillåtet, kommer delas ut varning direkt ifall detta upmärksammas.


1.1 Inlägg vars innehåll på något vis bedöms olagligt eller direkt hänvisar till något som bedöms olagligt raderas omedelbart.

1.2 Försäljning, reklam eller annonsering är ej tillåtet. Untantaget från regeln är försäljning av matchbiljetter till ett pris som inte överstiger ordinarie inköpspris, samt i viss mån inofficiella supporterprodukter, reserbjudanden till och från matcher från exempelvis supporterföreningar samt Färjestadrelaterade produkter i övrigt som säljes utan kommersiellt syfte. Moderatorerna behåller rätten att skönsmässigt bedöma lämpligheten i varje enskilt fall av försäljning.

1.3 Som skribenter här värnar vi om den ömsesidiga respekten. Därför är toleransnivån för nedsättande oneliners och smutskastning mellan användarna låg. Personangrepp är inte tillåtet.

1.4 Inlägg som bedöms som spam eller chatt kommer att raderas. Bra diskussioner ska premieras och toleransnivån för s.k. trams kommer därför att kunna variera beroende på den enskilda trådens art. Forumets moderatorer tar sig friheten att fritt avgöra ramarna för detta från fall till fall.

1.5 Tråd/Inlägg ska hålla sig i närheten av gällande ämne i forumsdel/tråd.

1.6 Att korsposta, det vill säga att posta samma inlägg i flera olika trådar och forum, är inte tillåtet. Välj vilken avdelning och tråd du tror passar bäst innan du postar inlägget, och håll sedan diskussionen i dessa. Det är dock tillåtet att exempelvis diskutera en enskild händelse från flera olika perspektiv, i olika trådar, ifall det skulle vara motiverat.

1.7 Inlägg som utelämnar en annan skribents identitet, hänvisar till information som utelämnar annan användares identitet eller publicerar bild på annan användare kan leda till avstängning från forumet. Vi ska heller inte publicera bilder, namn, information på/om andra privatpersoner.

1.8 Citatfunktionen ska användas med försiktighet. Korta därför ner eventuella citat i så stor mån som möjligt och undvik helt att citera inlägg där någon postar ett flertal bilder från t.ex. en match eller ett tifo.

1.9 Försök undvika att skapa trådar i ämne som redan finns. Dubbeltrådar kommer att raderas men eventuella inlägg som försvinner sparas i två dagar och kan därför erhållas i sin helhet vid förfrågan för postning i befintlig tråd. Vid samtidigt skapande av två trådar förbehåller sig moderatorerna rätten att bedöma vilken tråd som ska sparas och vilken som ska raderas.

1.10 Använd rubriker som återspeglar trådens innehåll.

1.11 Att spamma i chatten är inte tillåtet. Om detta händer kommer ni antingen bli direkt bortplockade eller varnade beroende på vad som skrivits samt hur mycket det spammats.

1.12 Gällande Dislikefunktionen så får denna absolut inte missbrukas. In i missbruk räknas självfallet när man använder dislike utan motivering, om vi mods frågar varför ni tryckt dislike på någonting så skall en anledning ges annars kommer varning eller till och med tempban utdelas och att ni inte tycker om användaren som skrivit inlägget räknas Inte som en godkänd anledning. Notera att mods alltså är både jury och bödel, med fria tyglar.


 

  • Grövre övertramp kommer att leda till att användaren inaktiveras under en vecka. När veckan är över är användaren välkommen tillbaka under oförändrade villkor. Frekvent återkommande temp-ban kommer dock att leda till permanent ban. Användaren kommer att kontaktas i god tid innan detta blir aktuellt.
  • Om användaren registrerar en ny användare under avstängningsveckan kommer detta att leda till permanent ban.
  • I extrema fall kommer permanent ban utdelas till en användare omedelbart och utan föregående varning.


E-postadressen till användarna kommer inte att användas till annat än korrenspondens gällande bortglömda lösenord och liknande. De kommer inte att användas eller lämnas ut till tredje part.




Avatarer eller signaturer som anses stötande kommer att åtgärdas.
Långa signaturer eller stora signaturbilder kommer att påpekas och/eller åtgärdas.