• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
Sign in to follow this  
Followers 0
Stoff

Off-Topic tråden

24 posts in this topic

Är något off topic men du vill svara? Citera och svara i denna tråd istället! :) 

0

3 minutes ago, Jörgen Jönsson #21 said:

Ditt inlägg är ju också off topic

@Barrus förutsåg dig där.. ;) 

1

4 minutes ago, Stoff said:

OT - Lets move!

I och med att detta har varit ett intresse för många av de vanliga skribenterna har jag låtit det vara lite OT. Men, nu är det nog dags att vi snyggar upp lite. Vi har nu :

Klart som korvspad? :) Vissa vill ha det lite rent, låt oss respektera detta och leva livet på andra ställen. Notera att om ni citerar från en tråd, och klistrar in i en annan, så finns det på högersidan i inlägget en pil som tar dig till orginalinlägget. Går ju även tagga folk om man nu vill fortsätta en ot diskussion :) 

Bra sagt stoff, du e klok du

0

1 minute ago, Jörgen Jönsson #21 said:

Bra sagt stoff, du e klok du

Haha, ibland så. Ytterst sällan dock. Jag är liksom så många andra... trångsynt, efterbliven och tillräckligt lat för att skapa system som underlättar livet. ;) *ASG*

0

15 minutes ago, Hoken said:

Jisses va griniga alla är.

Det är nerverna inför seriepremiären i september som börjar ge sig till känna... 

0

Jag tror mer på hockeyavtändning. Det är abstinensbeteende och rastlöshet på hög nivå nu bland många. Inklusive mig själv :)

Förövrigt är jag inte speciellt orolig kring målvaktssidan. Då är backsidan ett större frågetecken, som någon var inne på.
Visst, på pappret ser det bra ut, men det gjorde det förra säsongen också. Ändå var det hönsgård många gånger.

Huruvida vi kommer lyckas 16/17 beror mycket på om backarna lyckas spela ihop sig och bli en stabilare enhet än förra säsongen. Jag anser att både Steen och Haugen är tillräckligt bra för att ge oss chansen att vinna matcher. Men då måste defensiven hålla ihop också.

Inte ens (på forumet hyllad av många) Pogge lyckades hålla tätt och vinna matcher när försvaret såg ut som det många gånger gjorde.
Steen och Haugen kommer förhoppningsvis trigga varandra och utvecklas än mer.

(Jag ber om ursäkt för eventuella grammatiska fel, det gick inget bra att skriva idag).

Edited by Barrus
1

19 hours ago, Jörgen Jönsson #21 said:

Appropå Steen så borde det väl vara dags för Alex att vända hem snart? Blir 33 nästa säsong. Med tanke på att Modo trillade ur så bör vi ha bra chans.

Av vilken anledning skulle vi ha större chans än någon annan? Steenarna är väl inte släkt någonstans?

0

11 minutes ago, Markus91 said:

Av vilken anledning skulle vi ha större chans än någon annan? Steenarna är väl inte släkt någonstans?

Pappa Thomas spelade en säsong i fbk och är från Grums :)

Spelade juniorhockey i Frölunda och stack lite oväntat till Modo under lockoutsäsongen 04/05 för en säsong innan han åkte över. Han är väl annars uppvuxen i Kanada och har väl inget direkt hjärta för någon klubb i Sverige. Frågan är om Shl ens är ett alternativ för honom.

0

7 hours ago, Glenn said:

Det är nerverna inför seriepremiären i september som börjar ge sig till känna... 

Nä, det är precis som inför de senaste tre-fyra säsongerna. Jag känner absolut ingen nervositet, passion eller inlevelse alls. 

1

41 minutes ago, IzPiC said:

Nä, det är precis som inför de senaste tre-fyra säsongerna. Jag känner absolut ingen nervositet, passion eller inlevelse alls. 

Exakt så. Leffe som tränare och inga spetsvärvningar gör ju att man helst inte vill att säsongen ska börja.

Skulle vara för att få se norra Europas fräsigaste mediakub då...

2

3 minutes ago, Fotsula said:

Exakt så. Leffe som tränare och inga spetsvärvningar gör ju att man helst inte vill att säsongen ska börja.

Instämmer. Hoppas publiken och sponsorer hänger kvar. Utmaningen är väl kanske att klara den nödvändiga övergången till modernare hockey över 2-3 år, där det nog är tvunget att vår toppstyrande ledning byts ut. 

Slutposition 4-8 känns rimligt nästa säsong.

0

35 minutes ago, Fotsula said:

Ja, man kanske skulle göra som Journalisten och dra ur sladden och ta sommarledighet på obestämd tid. 

0

Hur är detta OT? (citerar större delen av mitt tidigare inlägg):

"Förövrigt är jag inte speciellt orolig kring målvaktssidan. Då är backsidan ett större frågetecken, som någon var inne på.
Visst, på pappret ser det bra ut, men det gjorde det förra säsongen också. Ändå var det hönsgård många gånger.

Huruvida vi kommer lyckas 16/17 beror mycket på om backarna lyckas spela ihop sig och bli en stabilare enhet än förra säsongen. Jag anser att både Steen och Haugen är tillräckligt bra för att ge oss chansen att vinna matcher. Men då måste defensiven hålla ihop också.

Inte ens (på forumet hyllad av många) Pogge lyckades hålla tätt och vinna matcher när försvaret såg ut som det många gånger gjorde.
Steen och Haugen kommer förhoppningsvis trigga varandra och utvecklas än mer."

0

1 hour ago, Barrus said:

Hur är detta OT? (citerar större delen av mitt tidigare inlägg):

"Förövrigt är jag inte speciellt orolig kring målvaktssidan. Då är backsidan ett större frågetecken, som någon var inne på.

Steen och Haugen kommer förhoppningsvis trigga varandra och utvecklas än mer."

Du om någon borde ha koll på regelverket just nu @Barrus. Har du en åsikt eller fråga om modererande är det bara för dig att använda de korrekta kanalerna precis som alla andra.

0

On 2016-06-09 at 21:24, Glenn said:

Ja, man kanske skulle göra som Journalisten och dra ur sladden och ta sommarledighet på obestämd tid. 

Håller med. Trött på hockey just nu. Vi får ladda för hösten istället. Trevlig sommar! :)

1

Orkar inte skapa ny/kapa annan tråd nu när jag har en dum fråga, är det bäst tryck om man sitter på övre eller nedre etage i LA?

0

12 hours ago, fbk:arn said:

Orkar inte skapa ny/kapa annan tråd nu när jag har en dum fråga, är det bäst tryck om man sitter på övre eller nedre etage i LA?

Jag tycker man får bästa stämningen på nedre etage i arenan. Men det är kanske individuellt.:D

0

Ingen aning dessvärre, tycker att publiken hörs wätt bra överallt faktiskt. :) 

0

19 hours ago, fbk:arn said:

När jag åker med sambon brukar vi sitta på övre, men lågt på långsidan. Tycker att man ser bra och det hörs bra! Brukar finnas några som försöker få igång lite stämning, mig inkluderat.

0

Jag fortsätter med en annan fråga:

Jag är väldigt sällan på match då jag inte bor i närheten. När tror ni man behöver vara på plats idag för att i lugn och ro hinna med alla hyllningar och tröjhissning? :)

Edited by Ciwwaf5
0

18 minutes ago, Ciwwaf5 said:

Jag är väldigt sällan på match då jag inte bor i närheten. När tror ni man behöver vara på plats idag för att i lugn och ro hinna med alla hyllningar och tröjhissning? :)

Hyllningen börjar efter 19 eftersom det är trav på Färjestad innan och de vill se till att fylla arenan innan Wallin ska hyllas.

Läste någonstans att Wallin finns vid entrén ett visst klockslag tror det var 17.30.

1

1 hour ago, Ciwwaf5 said:

IMG_0332.PNG

0

4 hours ago, totto rhodin said:

IMG_0332.PNG

Tack =)

Jag fick se mailet sen jag med!

1