• Announcements

• Stoff

Donationer - Ni behövs   2017-06-23

Hej alla roliga!
      Varje månad saknas i nuläget ca 25 euro varje månad av vad som behövs för att hålla forumet levande. Jag kommer under sommaren här hålla kolla koll på hur det ser ut och därefter avgöra om det är så att vi har tillräckligt med personer för att hålla det flytande eller inte. Nu är det även öppet att använda swish på 0768382499.

Läs om hur man donerar här nere:

TeamFBK

Truppen + Silly Season 2017/2018

2 824 posts in this topic

Artikeln tillför egentligen ingenting nytt utan det är samma ovisshet och "ta det dag för dag" som tidigare. Själv vågar jag inte räkna med att Tolle kommer tillbaka, inte efter så lång tid. Men vad vet jag? I artikeln nämns ju både Sanny och Marius och att  "De är fortfarande inte helt återställda och det är osäkert om de någonsin blir det." Kan läget alltså fortfarande förändras efter flera år? Låter märkligt i mina öron men så är jag ju ingen läkare heller.

Åslund åkte ju också på en smäll där i slutet. Eftersom man inte läst eller hört något om det så antar jag att det har gått bra med hans återhämtning?

0

Vet inte om det ska diskuteras i tråden om truppen, men såg på hemsidan att Claes Eriksson är fystränare. Är det någon som vet om han har kompetens för den rollen utöver att ha  mångårig erfarenhet som ledare och föreedetta spelare? Känns som en roll som är för viktig för att chansa med. 

Mvh Mudde

0

Varför skulle han inte ha det?  För att han är fd. Hockeyspelare?  Har jävligt svårt att tro att man skulle anställa honom om han inte hade den rätta kompetensen. 

Han har väl alltid varit en av de bäst tränade i laget själv och tagit träning väldigt seriöst,  med sin erfarenhet och historik så är han nog extremt medveten om hur viktig fysträningen är och har väl säkert kompletterat sin kunskap med rätt utbildningar. 

1

1 hour ago, Lundh said:

Varför skulle han inte ha det?  För att han är fd. Hockeyspelare?  Har jävligt svårt att tro att man skulle anställa honom om han inte hade den rätta kompetensen. 

Han har väl alltid varit en av de bäst tränade i laget själv och tagit träning väldigt seriöst,  med sin erfarenhet och historik så är han nog extremt medveten om hur viktig fysträningen är och har väl säkert kompletterat sin kunskap med rätt utbildningar. 

Håller med dig i sak, men den meningen blir lite (o)lustig med tanke på de många "kompisanställningarna" genom åren.

Men, som sagt, jag tror Clabbe kan sin sak.

0

Jag påstod inte att han inte är kompetent, jag frågade bara huruvida någon visste om så är fallet eller inte. 

0

SÅ himla tyst nu. Vem blir centern? Vilka namn finns på radarn? 

Kan hockeysäsongen snälla dra igång nu..

0

Jag ser verkligen fram emot kommande säsong. Känns som att vi har en annan bredd än tidigare år. Så länge Pennerborn kan ta vara på de unga, talangfulla spelare som vi befogar över.

Jag tror och hoppas att Törngren och Lindquist tar klivet upp och blir stabila SHL-spelare. I en kedja tillsammans med Asplund så kommer dom göra den svenska hockeypubliken förälskad i sin fart och finess.

Vi kommer ha kanske SHL allra bästa fjärdekedja med Lilliz - L. Persson - Åslund.

Sist vi hade SHL:s bästa fjärdelina (09) vann vi också guld och Åslund spelade som komplement till JJ och Norda.

Nu kan man såklart inte jämföra JJ/Norda med Lilliz/Persson men bredden i årets trupp är något jag gillar starkt.

Återigen vill jag bara påpeka avsaknaden av högerskyttar i laget, hoppas verkligen att centern som ska ta platsen i andrakedjan mellan Dick och Martin är en högerskytt.

Visst, rätt spelare/person osv väger tyngre men får man önska så hade en högerskytt varit att föredra.

Två alternativ som jag personligen hoppas diskuteras är Derek Ryan och Oskar Sundqvist.

Den förstnämnde är såklart den jag hoppas mest på med tanke på hans fart och finess samt kemin till Martin J. Men han är ju säkerligen den dyrare utav dom.

Sundqvist är väl kanske dock någon som endast skulle stanna en säsong för att sedan försöka slå sig in i NHL igen.

Båda hade riktigt bra säsonger i år men är ännu kontraktslösa, så FBK får säkerligen vänta ett tag om man vill ha någon utav dessa.

1

För övrigt tycker jag att det är väldigt dåligt med artiklar/videor från Färjestad just nu. Skulle dom inte satsa mer på att nå ut till fansen med massa bilder/reportage/videor när dom anställde Stefan?

Det är ju nu, när all annan media har släppt hockeyn, som man verkligen vill ha lite att läsa/kolla på.

1

2 hours ago, Bengan said:

För övrigt tycker jag att det är väldigt dåligt med artiklar/videor från Färjestad just nu. Skulle dom inte satsa mer på att nå ut till fansen med massa bilder/reportage/videor när dom anställde Stefan?

Det är ju nu, när all annan media har släppt hockeyn, som man verkligen vill ha lite att läsa/kolla på.

Håller med. Väldigt lång semester på mediasidan. Vi (jag) vill ha mer info.

0

1 hour ago, HAL9000 said:

Hörde att Stefan köpt en ny hängmatta. Randig var den visst...

0

Finns väl inte så mycket att skriva om just nu, blir nog mer när spelarna börjar anlända och försäsongsträningen kör igång på allvar. 

0

Hela juli kommer vi få både text och filmer från klubben om spelarna.

Kan man hoppas på ny spelare in veckan efter NHLdraft?

1

Ang Dick Axelsson, har jag missat ngt angående hans träningsupplägg nu under försäsongen? Följer honom på Twitter och det verkar som han allt som oftast befinner sig i Stockholm, även vart i Paris osv. Rehab eller kör han ngn typ av spec träning?

0

7 hours ago, HAL9000 said:

Stefan har varit i Stockholm och intervjuat Dicken och i Finland för att intervjua Melart. Det är vad jag har kunnat se från sociala medier iaf. Jag tror att dom ska börja släppa saker i juli. 

0

13 hours ago, Lundh said:

Finns väl inte så mycket att skriva om just nu, blir nog mer när spelarna börjar anlända och försäsongsträningen kör igång på allvar. 

Nästintill alla spelare är på plats sedan en bra tid tillbaka.

Några få har ju special-program. Dicken rehbar fortfarande i Stockholm tex.

Men finns ju en del att skriva om från barmarksträningen. Likt innebandy-klippet kan man bara köra lite rullande kamera från de olika barmarksträningarna med lite intervjuer här och där i klippet.

Det hade iaf jag uppskattat och SÅ lång tid tar det inte.

1

On 6/18/2017 at 10:43, Svennis said:

Johan Larsson blev "protectad" av Buffalo så vi kan nog glömma den värvningen. 

För er som vill se hela listan https://www.nhl.com/news/protected-list-for-vegas-golden-knights-nhl-expansion-draft/c-289972722?tid=289242400

TJ Oshie kanske kan tänka sig att gå ner sisådär 87% i lön för uppenbara ynnesten att lira i grönt, lära sig värmländska och hur lång tid en bussresa från Ängelholm tar en tisdagsnatt i november?

Edited by kowalski
1

FBK redovisar ett plus resultat på 39,4(!) miljoner för koncernens verksamhetsår.

Visserligen tack vare försäljningen av FBK-center. Men nu kan man ju lugnt säga att pengarna för en riktigt bra andracenter finns.

0

2 hours ago, kowalski said:

TJ Oshie kanske kan tänka sig att gå ner sisådär 87% i lön för uppenbara ynnesten att lira i grönt, lära sig värmländska och hur lång tid en bussresa från Ängelholm tar en tisdagsnatt i november?

Det finns 2 sorters hockeyspelare: de som spelar i Färjestad och de som vill spela i Färjestad. 

1

7 hours ago, kowalski said:

87% lär inte räcka med våra skatter, hahaha

0

Okej, ett riktigt långskott... Turnbull har bytt till profilbild där han har FBK-dressen igen. "St. Louis Germany Sweden" Hmmm... ^_^

IMG_1475.PNG

1

34 minutes ago, Dallas said:

Okej, ett riktigt långskott... Turnbull har bytt till profilbild där han har FBK-dressen igen. "St. Louis Germany Sweden" Hmmm... ^_^

IMG_1475.PNG

Så mycket mer än att han har en rätt het fru får jag inte ut av det där... :)

2

Bakom Rasmus som 3e center skulle nog Turnbull komma till sin rätt, med lagom press på sig. Han snittade väl ändå en poäng varannan match om jag inte minns fel.

Dock är han under kontrakt så han behöver nog inte nämnas i tråden mer.

0