• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
Sign in to follow this  
Followers 0
Stoff

Betatest INC 17.08.06 - Nya sidan, nya features

7 posts in this topic

Hej alla,

Tänkte bara ge en snabb update. Från och med ikväll kommer man kunna gå in på nya tipsligans verktyg. Det ni kommer kunna göra direkt är att tippa samtliga matcher om ni vill och även ändra er om ni har lust. Här är listan på features som finns i och med denna release:

• Skapa användare
  • Logga in
  • Ladda upp schemafiler för matcher(För admins)
  • Tippa resultat
  • Ändra tippade resultat
  • Rätta matcher som har varit
  • Loggar för vad som görs och av vem
  • Felmeddelanden

Har fortfarande några features på väg in som jag inte hunnit med ännu, men de är av den lättare varianten så man kan i stort sätt säga att det är klart som det är, med vissa småtweaks. Därav är det från och med ikväll runt 18:00 ok att gå in och följa anvisningarna. Verktyget kommer att testas under försäsongsmatcherna för att sedan gå helt live när SHL hoppar igång.

Reglerna är i stort sett samma som tidigare år. Rätt tippad match ger alltid 1 poäng, undantaget är om resultatet tippats till X då man i sådana fall vid korrekt resultat får 2 poäng. Man kommer kunna tippa fram tills den satta matchtiden enl schemat och det innebär att du inte kommer att kunna ändra resultat ens en sekund efter att tiden har satts. Tror det ska vara rätt så straightforward om jag ska vara ärlig men lämna gärna feedback. I nuläget dock är grafiken det minsta jag bryr mig om eftersom det finns annat att göra först och detta är först och främst ett verktyg för skojs skull mer än en kommerciell plattform.

Här nedan i bilden kan ni förövrigt se funktionen som tilldelar poäng, kan ni lura den så vinner ni... ;)

resultateet.png

0

1HAS8pA.png

Och där var mina tips inne! 

0

19 minutes ago, JTK said:

För mig var matchens höjdpunkt tillbakapassen från Linus. 

En tredjelina med Åsa-Linus-Lilliz kan vara seriens bästa om Lilliz spelar på den nivå han stundtals visat, såg bättre ut i slutspelet. Såg indikationer på bra kemi, men vi har spelat en försäsongsmatch så man ska nog hålla sig lite lugn. :)

@Stoff jag kunde inte skicka feedback till din @gmail.SE adress på tipssidan. 

Testade tipset via telefonen nu. Vet inte om det är samma på desktop. Men ska man fylla i flera resultat hade jag hellre sett att man markerade resultatet i flera matcher och sen tryckte typ "spara" eller "skicka in" istället för att sidan ska ladda om mellan varje tryck. Tog väl inte så lång tid egentligen, men i dagens stressade samhälle så :P

Och det gör också att "back"-knappen inte tar dig tillbaka till forumet utan har du tippat 10 matcher så är det 10 "back". Kanske en länk tillbaka till forumet kan slinka in någonstans på sidan?
Positivt förövrigt! Bra jobbat!

Fick en notfoundhttpexception efter att ha tryckt på pilen neråt och sen pilen uppåt högst upp på sidan.

edit: ber om ursäkt för ett fult inlägg. Lyckas inte formatera rätt från telefonen.

Samma sak verkar "Hemligheter" menyn inte funka fullt ut.

Vet ju om att du skapat det själv, så det är inte klagande utan mer feedback "beta-testande". :)

0

Klipper in samlad feedback här! :)

1

@Stoff jag kunde inte skicka feedback till din @gmail.SE adress på tipssidan. 

Testade tipset via telefonen nu. Vet inte om det är samma på desktop. Men ska man fylla i flera resultat hade jag hellre sett att man markerade resultatet i flera matcher och sen tryckte typ "spara" eller "skicka in" istället för att sidan ska ladda om mellan varje tryck. Tog väl inte så lång tid egentligen, men i dagens stressade samhälle så :P

Och det gör också att "back"-knappen inte tar dig tillbaka till forumet utan har du tippat 10 matcher så är det 10 "back". Kanske en länk tillbaka till forumet kan slinka in någonstans på sidan?
Positivt förövrigt! Bra jobbat!

Fick en notfoundhttpexception efter att ha tryckt på pilen neråt och sen pilen uppåt högst upp på sidan.

edit: ber om ursäkt för ett fult inlägg. Lyckas inte formatera rätt från telefonen.

(Flyttat från matchtråden)

0

@svNsk @JTK

Tja!

Tack för feedbacken grabbar. Sidan är egenkodad rakt in i grunden, däremot så har det hastats lite här nu då jag mitt i allt fick för mig att uppgradera dator och har därav gjort en del från jobbet och en del hemifrån vilket lett till dålig sourcecontrol. Detta är nu under kontroll och det bör inte hittas en massa nya buggar framåt även om det kanske kommer ett par :)

Angående tippa flera matcher så håller jag med JTK, däremot var det något som sparade tid att göra på detta viset. Kommer göras om i framtiden dock så att man inte ens behöver göra som du säger med markering och sen spara, utan att den bara sparar i realtid utan att ladda om sidan (bara boxen du trycker på). Men, det tar lite tid att göra därav ligger det på väntelistan just nu. Det är dock på g! Något annat som kommer göras enbart för mobilversionen är hur sidan ser ut. Som det är nu så är allt bara ihoptryckt medans man kanske vill få bort viss text för att kunna visa lite snyggare i detalj det man vill se på mobilen, och det kommer även det komma i mån av tid. 

I Ena bifogade bilden ser vi det JTK pratade om, den menyn är helt underutvecklad men kommer att utvecklas under helgen(?) tror jag. Så länkarna där leder ingenstans i nuläget, bra att det rapporteras dock ifall jag skulle ha gjort något knas där. Helst så ska ni ju inte se saker som inte är klara men i all hast så har den biten fått halka efter en smula bara. Tyvärr dog hela sidan igår och jag var tvungen att göra om 3 dagars arbete på grund av någon okänd bug i frameworken... :)

I andra bifogade bilden ser vi vänstermenyn med hemligheter. Den ska inte vara där och ska inte göra något heller. Den har i en version använts för att göra en annan meny synlig innan jag utvecklade användarbehörigheter, men nu när vi har användarbehörigheter så behövs den inte längre och ska tas bort, good catch.

Gällande mailen så ska det självfallet ändras, haha. Skrev in det där för hastigt, ska egentligen länkas mot forumet senare.

Kommer skapa en knapp på tipsligan för hockeyforat enl ovan önskemål. :)

pil.png

hemlig.png

1

@svNsk @JTK

Har nu patchat så att dessa saker ska vara borta, samt ska ni nu ha möjlighet att gå in på er profil under användarinfo, sedan top right har ni edit. Där kan ni nu byta lösenord.

1