• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
Hooben

Omgång 2 Skellefteå AIK - Färjestad BK 2017-09-21

49 posts in this topic

Törngren gör en match.. Rivig och ettrig, kan bli riktigt bra när han kommit ikapp ordentligt efter skadan

0

Kul att se att Färjestad har hittat glädjen i spelet igen. Känns som en helt annan dynamik i truppen.

1

1 minute ago, manne said:

Kul att se att Färjestad har hittat glädjen i spelet igen. Känns som en helt annan dynamik i truppen.

Precis vad jag tänkte på precis men inte riktigt hitta orden för ☺️ kul att titta på, fart kreativitet och vilja.  Lite oreda i egen zon ibland men det här kan nog bli en riktigt rolig säsong faktiskt.  Men det är tidigt än. 

0

Det som gäller nu verkar vara att få igång förstakedjan

0

Inget powerplay ikväll, någon utvisning borde väl Skellefteå fått.

Men, men nevermind vi vann i 5 mot 5-spelet mot superduperlaget från norr.

0

Väldigt bra tredjeperiod. Kul att se FBK igen som inte längre ser så trött ut...

0

Känns lovande, piggt lag med bra fart idag. Känns skönt med riktiga målskyttar i form av Martin J och Dick i laget!

0

Någon statusuppdatering på Grundel? Smolken i bägaren denna afton…

0

1 hour ago, manne said:

Vänta ett par matcher... :D 
Tror vi kommer ha ett standard FBK som kommer bli nedmalda framöver, för att sedan komma igen vid jul. Tar det gärna, tar gärna ett SM-guld på det med. Varje dag, japp.

0

Gött med en bra start på säsongen, det ger arbetsro. 

Det är 53 omgångar + förhoppningsvis slutspel kvar, så man skall väl ta det lite försiktigt att dra några alltför stora växlar av säsongsinledningen. Dock känns det som att man denna gång satt prestige-värvningarna otroligt mycket bättre i år än tidigare floppsäsonger. Dick Axelsson, Martin Johansson, Lindqvist och Virtanen tycker jag samtliga har imponerat både i säsongsinledningen och i träningsmatcherna vilket är oerhört glädjande. Det är bara att hoppas att Melart också kommer in bra i det när han ansluter. Att Asplund fått börja serien så pass bra är ju också sjukt roligt. 

Enda trista idag var förstås Grundels skada, hoppas det inte är lika illa med honom som det såg ut på bilderna. 

0

Varför har inte Melart anslutit än? Och när gör han det?

0

13 minutes ago, Barrus said:

Varför har inte Melart anslutit än? Och när gör han det?

Han är spelklar till dubbelmötet mot Mora nästkommande helg om inget oförutsett händer. Missar alltså lördagsmatchen mot Frölunda också.
Edit: Varför: Skattetekniska skäl som har att göra med det (artist?)kontrakt han hade med Luleå. Han måste därför vara utanför landet X antal månader innan han spelar igen - annars skjuter skatten i höjden.

Edited by thunderstorm
1

Vilken inledning av serien! 5 poäng av 6 möjliga mot LHC och Super Saik. Det är bra, mycket bra rentav. Att vi fick med oss 2 pinnar mot LHC var väl mer än vi förtjänade, men i kvällens match var vi utan tvekan det bättre laget. 

Bäck är en spännande center, Nordsäter mogen och just nu klart före Leo. Kul med ungdomarna där även O Steen ser ut att ha tagit ett kliv.

Steen i buren fortsätter där han slutade förra säsongen, stabil och inte alls så fladdrig som för ett år sedan.

Erixon o Wikstrand jättebra och jag imponeras återigen av Westin som var den värvning jag inte alls förstod inför säsongen.

Väldigt viktigt att Dicken och framförallt Martin fick göra mål, vi behöver ha dessa gubbar i en stadig poängström, väntar nu på Nygård också. 

Asplund ser grym ut!

Skönt vi slapp spela PP med tanke på hur usla vi var förra gången :P

Stackars Grundel! Det såg verkligen inte bra ut...

På lördag tar jag säsongens första tur till LLA, vill absolut inte missa #51 Wallins tröja upp bland legenderna, det är han värd. Hoppas SÅ på att FBK gör en fantastisk match och inget magplask. 

2

1 hour ago, melker71 said:

På lördag tar jag säsongens första tur till LLA, vill absolut inte missa #51 Wallins tröja upp bland legenderna, det är han värd. Hoppas SÅ på att FBK gör en fantastisk match och inget magplask. 

Samma här! Jag missade när JJ hyllades och samma dag bestämde jag att det inte skulle få ske igen! Ser fram emot lördagen något oerhört.

0

Underhållande match och jag håller med om att färjestad ser ut att ha en glädje och vilja i spelet som jag tycker saknats i några år. 

Synd med Grundel, ser ut som att mediala kollateralligamentet kan ha fått sig en ordentlig törn och vi får hålla tummarna för att det inte slitit sönder menisk och korsband också...

Edited by Piglet
Stavfel
1

On 2017-09-22 at 10:33, Piglet said:

Underhållande match och jag håller med om att färjestad ser ut att ha en glädje och vilja i spelet som jag tycker saknats i några år. 

Synd med Grundel, ser ut som att mediala kollateralligamentet kan ha fått sig en ordentlig törn och vi får hålla tummarna för att det inte slitit sönder menisk och korsband också...

Bara mjukdelsskada, är troligtvis tillbaks till nästa helg. Skönt.

1

ser ut som att mediala kollateralligamentet kan ha fått sig en ordentlig törn

Jag tänkte också att det medimera kolligieramegamentet kan vara en grej där!
Misstänker att du har bättre kunskaper än mig inom medicin? ;-)

0

30 minutes ago, Eaglecott said:

Jag tänkte också att det medimera kolligieramegamentet kan vara en grej där!
Misstänker att du har bättre kunskaper än mig inom medicin? ;-)

Såg inte ut som valgusvåld så jag fick inte känslan av en MCL-skada när jag såg det. Men har inte tittat mer än live+repris.

Korta anatomilektionen är att knäleden är en led mellan tre ben femur/lårben, tibia/skenben och fibula/vadben med en patella/knäskål. Leden stabiliseras av en menisk kring ledbrosken på benen, två korsband (främre och bakre för att förhindra att underbenet förflyttas framför resp. bakom lårbenet) samt två kollateralligament, ledband som håller ihop leden på in- och utsidan och skyddar främst från varus/valgus våld (vinkling i knäleden inåt/utåt i frontalplanet, alltså mot/från andra benet). Medialt är mot mitten av kroppen (alltså knäts insida i det här fallet, och lateralt är utsidan, längst från mitten/mediallinjen)

1 hour ago, Bengan said:

Bara mjukdelsskada, är troligtvis tillbaks till nästa helg. Skönt.

Hell använde också "mjukdelsskada" på en tweet nyligen, om Lindqvist tror jag. Vore trevligt om man kunde lämna mer info än så. Mjukdelsskada säger i princip bara att inget är brutet. Så oerhört stor skillnad på nått uttänjt ledband, muskelbristning eller korsband tex.

1

Whahoo! Skillz!

Härligt att vi har fôlk härinne som är duktiga på sådana saker. Minst två saker höjer medics till skyarna. Dels rena skillz. De är fasiken så skickliga på det de gör. Och dels att de bestämmer sig för att använda sina kunskaper, talanger och intelligens till att hjälpa andra människor som behöver det.

Hejar de på Färjestad så är det bara ännu mer kärlek :-)

1