• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
Sign in to follow this  
Followers 0
totto rhodin

Omgång 18 Luleå HF - Färjestad BK 2017-11-14

28 posts in this topic

Äntligen hockey igen!

började matchen bra i anfallszon men åkte sen  på en käftsmäll genom 1-0.

Edited by totto rhodin
1

Vilket djävla dåligt intresse för hockey , kan det va 2500 på läktarn?

0

Väldigt tyst och tråkigt i hallen, allt känns extremt avslaget. O.o

0

Vi verkar aldrig komma igång efter ett långt uppehåll efter en tråkig landskampsturnering, vi tappar all tanke på hur vi ska spela. Mycket slarv med puck och ingen koll var vi har varandra på isen.

0

Säsongens bottennapp hitils.  Värdelöst . Avgå Hamrén 

0

Ser lite lagom lamt och lojt ut idag. Dålig skärpa och fart..och Dickens straff var inte mycket att hänga i julgranen; alldeles för långsamma dragningar.

0

Tråkig match, ett Luleå som knappt vill anfalla utan bara backar hem och letar kontringar..  Inte konstigt att det är tomt i deras hall..(jaja lite bitter) 

0

Nu är jag ju idiot som vajre dag men tänker ändå att när det är krångligt och svårt och saker går emot: spela enkelt!
Som Persson misslyckas med två cross-passningar i rad. Dra på mål istället så händer ju nått?

0

Försöka bryta mönstret lite, snurra runt i anfallszon och leta öppningar som inte kommer mot ett defensivt lagt lag. 

0

Effektiviteten från början av säsongen är som bortblåst. 2-0 till norrland är allt annat än rättvist, men, de gör det enkelt och håller sig till sin backa-hem-och-kontra plan medan vi får göra allt jobb.

0

Hur fan kan Kovacs inte åka ut där?  Först en solklar hakning och sen en vänsterkrok i ansiktet?

0

Men va helvete. Lulespelaren gräver med handen efter pucken när den är på väg över Lulemålvaktens benskydd. 

Edited by Twisted
0

Tråkig tisdagsmatch i mörka november och med ett segstartad FBK-lag efter uppehåll går det som det går. Otäck känsla att nu kommer raset att börja i tabellen.

Det var roligt så länge det vara!

0

Vilken sjukt blek forcering, hoppas verkligen att detta var en engångsdipp för sista minuterna här såg ju bara för djävla mediokert ut.

0

Bedrövliga sista minuter, trots powerplay. Fick ju inget gjort över huvud taget. Kan inte ens etablera spel.

Men på det stora hela, vi är bättre än Luleå, undantaget målvaktsspelet. Förståeligt att det är så tyst i deras arena med tanke på det spelet deras hemmalag visar upp.

0

Det var allt en riktig skitmatch mot sveriges tråkigaste hockeylag. Usch!

0

Skitmatch och vad är det för jvla inavelspublik.

Frustration ja visst att vi inte spelar bättre.

Tuffa grabbar där uppe i norr som fightas med våra ungtuppar. 

Edited by Twisted
0

7 minutes ago, Twisted said:

Tråkig tisdagsmatch i mörka november och med ett segstartad FBK-lag efter uppehåll går det som det går. Otäck känsla att nu kommer raset att börja i tabellen.

Det var roligt så länge det vara!

Den känslan delar inte jag. Vi gör en skitdålig match, men vi har ett för bra lag för att rasa.

Vi kommer förlora matcher under säsongen, det är inget konstigt med det.

Dock känner jag fortfarande att bytet med Alex till första och Martin till fjärde inte varit till gagn för laget hittills. Förstakedjan har gått ner sig och Martin försvunnit helt. 

2

Tycker trots resultatet att det syns att FBK har så mycket mer kvalitet än tråk-Luleå. Det är några stora misstag försvarsmässigt som avgör som vanligtvis inte sker. Tror inte detta är nån början på en dipp. 

0

2 minutes ago, Mattyb said:

Dock känner jag fortfarande att bytet med Alex till första och Martin till fjärde inte varit till gagn för laget hittills. Förstakedjan har gått ner sig och Martin försvunnit helt.

Jag håller med. Byt plats på de två tills vidare, för att matcha in Alex ordentligt tycker jag. Kanske att han kan börja i tredje, men då för vi kasta om ännu mer.

Vet inte vad som är bäst.

0

Såg inte matchen. Var det en ”de har en bättre målvakt” match, eller var vi bara sämre än Luleå?

0

3 minutes ago, HAL9000 said:

Såg inte matchen. Var det en ”de har en bättre målvakt” match, eller var vi bara sämre än Luleå?

De har bättre målvakt. Haugen var ok, men inte bra. Lassinanti var bra men inte världsbäst.

0

Bakfyllehockey av killarna ikväll, dålig inställning till vad som krävs för att vinna matcher i SHL, tamt som fasen o dålig timing i det mesta.

Upprörd? Nä, det orkar jag inte vara. Beror på dålig inställning! Får ta på mig det, men jag kanske kan skylla på Leffe...

Åslund gjorde mål o var minst dålig, han får godkänt och resten får underkänt.

Super-SAIK nästa, Melart tebaks. Släpp pucken (nej, inte du Haugen)

2