• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
Sign in to follow this  
Followers 0
totto rhodin

Omgång 18 Luleå HF - Färjestad BK 2017-11-14

28 posts in this topic

Alex skadad igen. Någon som vet vad det rör sig om?

0

3 minutes ago, Fox_88 said:

Alex skadad igen. Någon som vet vad det rör sig om?

Nordsäter drog iväg ett slagskott som såg ut att träffa någonstans på armen på Alex.

0

Hockeysugen som man är efter ett av dessa ständiga uppehåll så hoppades man ju på att grabbarna skulle vara minst lika taggade som en själv. Av det bidde det dock inte ens en liten tumme. Lojt, avslaget och en rent obscen felprocent på passningarna. Båda Luleås första mål kommer i de ständiga lägen man skänkt till motståndarna i princip varje match då backarna går för högt eller det dribblas i onödan, här blir man dock ovanligt hårt straffade för dessa generösa gåvor. Får allt bli lite skärpning med detta för Luleå hade ju kunnat göra mängder av mål enbart på sådana chanser som de får nästintill gratis. Eftersom det släppts till så oerhört många 2-mot-1 tex så borde man ju ha uppmärksammat detta och ha någon slags plan för att åtminstone minska dessa möjligheter, att helt få bort dem är naturligtvis omöjligt då sådana lägen alltid kommer att uppstå, det handlar som sagt mer om att minska dessa till en mer "normal" nivå.

Jag har inte varit något jättefan av Stefan Steen, men jag måste nog ändå säga att jag föredrar honom framför Haugen - även sett till nästa säsong. Steen har lyft sig och ser åtminstone ut att gå framåt medan Haugen, för mig iallafall, varit en besvikelse totalt sett. Jag hade förhoppningar om att han skulle kunna tillhöra den absoluta toppen i SHL men oaktat vad statistik möjligen kan visa (jag orkar inte kolla det nu) så känns han inte som en målvakt man vinner ett guld med. Tyvärr. Ser då hellre att hans förmodligen hyfsade lönepost läggs på annat framöver.

Svår match mot SAIK på torsdag med en landslagsdopad Möller-Lindholm-Lindström som ständiga lok och poängmaskiner. Positivt att Melart är tillbaka så man får lite mer bredd på backsidan även om jag inte tycker att Nordsäter gör bort sig idag heller.
Känner dock att man trots allt saknar lite skottstyrka på backsidan sedan Nygren försvann. I nuläget blir det för få skott från blå och de som tas är alltför ofta alltför dåliga. Vet inte riktigt hur man med nuvarande manskap skall kunna få med den dimensionen mer så att PP blir mer svårläst.

Hoppas att man kan komma ut taggade som tusan på torsdag och brinna för revansch på denna totalt sett ganska risiga insats.

1