• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
  • 1
Stoff

Forumsbetalning

Question

logo_PayPal.gif

Då var det dags för en tråd gällande forumsbetalning. 

Har sedan tidigare letat om man kan lösa det på annat vis, men svaret har blivit nej där. Hitintills har jag själv stått för all månadsvis betalning men den källan börjar även den sina. På grund av detta så har jag nu öppnat upp så att vi alla kan ta och stå för en bit av kalaset. Det kostar inte mycket, men tillräckligt mycket för att det ska bli ett par tusen om året för 1 individ. Totalt ligger minimumkostnaden på €45 per månad. Allt utöver det, om det blir mer än så, kommer läggas i en buffert / alternativt läggas på vidare utveckling. Då allt är transparent kommer allt redovisas för den som vill veta och eventuell utveckling kommer prioriteras av oss tillsammans.

Hur gör man?

Det jag personligen helst ser är att man väljer att abonnera med en liten summa varje månad, vad man kan spara undan helt enkelt. Många bäckar små kan innebära att vi lätt avstyr kronofogden och låter vårt forum leva föralltid. Orsaken till att abonnera föredras är att vi då kan se hela tiden hur mycket som behövs och om det är överflöd, medans klumpsummor ofta är något medlemmar i regel glömmer bort att donera även om man vill och kan. 

Frågor på detta? Kör på! All betalning sker via paypal, där kan du själv välja om det är med kort eller bankkonto du vill köra med. När du donerat / abonnerat, skriv gärna här eller skicka PM så att en annan kan hålla lite koll på vem som är vem. :) Vem vet, kanske blir lite special features down the line för de som kan spara undan lite, så att man känner sig lite speciell. :) 

Nu är det även öppet att använda swish på 0768382499.

1

68 answers to this question

• 1

Självklart ska inte du betala allt!  

Jag har lagt upp en månadsbetalning på 2€. Jag tycker vi borde kunna bli drygt 20 pers som la 2€/månad, det är ju inte så mycket. Om vi blir färre än så så kan jag definitivt tänka mig att ge 5€/månad istället.

Alla som värnar om forumet får visa lite solidaritet nu :)

0

• 1

Hade 4 kr kvar efter dragningen gjordes, bra grabbar och flickor! :) 

0

• 0

Har lagt in en automatöverförig om 2€ nu per månad. Uppmanar fler att haka på!:hockey-puck-maneuver-smiley-emoticon:

0

• 0

Donerade 20€ nu då jag hatar att ha saker som dras varje månad. :D
Håll oss uppdaterade hur det går. :)

0

• 0

Vi behöver fler som bidrar. 1-2 EUR eller 10-20 kr per månad är väl investerade pengar som försäkrar oss om att forumet lever vidare. 

1

• 0

Vi behöver fler som bidrar. 1-2 EUR eller 10-20 kr per månad är väl investerade pengar som försäkrar oss om att forumet lever vidare. 

Så är det helt klart. Har satt in att all betalning skall dras (månadsmässigt) om ett par dagar, först då ser vi hur mycket det ligger på, om någon mer som inte anmält ännu är med där. Efter det kommer jag skriva här vad som saknas och så får vi se hur det går. Jag kan som sagt inte kräva att folk generellt sett skall vara beredda att betala, man tycker kanske inte det är värt det. Men samtidigt kan man inte då heller kräva att jag ska punga ut ca 5000 kr per år för allt. Så jag avvaktar med spänning för att se hur vi ligger till och därefter tar vi beslut om framtid. :) 

1

• 0

Hur ser det ut med eventuell "sponsring" då? Kanske att man tex har någon stögg reklam på sidorna eller något. Drar det in 5k om året månne? Menar som en nödåtgärd alltså...

0

• 0

Hur ser det ut med eventuell "sponsring" då? Kanske att man tex har någon stögg reklam på sidorna eller något. Drar det in 5k om året månne? Menar som en nödåtgärd alltså...

Bor själv inte i karlstad, har svårt att se att något lkpg företag skulle gå in och sponsra detta. :)

0

• 0

Då är det såhär att vi fått in ca 30 euro i nuläget, så kommer det inte in 60 till nästa period så kommer dessväre forumet att självdö. Detta är bara en första notering. :) 

0

• 0

Dags för ny notering, i nuläget är forumet fortfarande på väg mot en självdöd och är det min plånbok igen som får finansiera det hela så är nästa månad den sista detta kommer vara aktivt. Jag har sagt det förr och säger det igen, inga problem om man inte tycker att det är värt pengen att ha ett forum. Men då ska man inte förvänta sig att jag ska tycka det är värt att betala majoriteten själv heller. Tråkigt om det går under, men under alla år har vi haft det kul. Nu med sista bytet har vi iallafall fått ett djävulskt uppsving från forntiden när det gäller besökare och inlägg. Cred för det. :) 

0

• 0

Lägg några kronor i automatöverföring via paypal. 20 kr per person borde man kunna undvara. Tack!

1

• 0

Hur mycket betalas i nuläget? Alltså hur mycket i månaden kommer in? Och vad saknas?

0

• 0

Ja, det måste till en liten plan. Sätta upp något sorts mål. Annars folk kanske tvekar med att donera öht. Hur mycket € ska in per månad?

0

• 0

45 euro skulle jag säga är det som betalas i månaden. Det som kom in senast var närmare 25 euro, mycket tack vare den lite större doneringen. I nuläget har jag inte kollat jättemycket, men mer än 30 kronor har garanterat inte kommit in. Man får tänka på att när man betalar småbelopp så tar ju paypal en större bit av kakan än vad de gör om man skickar en större summa, rent procentuellt. :) 

Kan kolla exakt senare. 

Har frågat tidigare, men tyvärr är det inte mycket respons på något när det gäller denna typ av sak.

0

• 0

Jag tror det blir mycket lättare för oss att hjälpa till om vi vet hur mycket som saknas. Det känns på dig Stoff som att du nästan gett upp och att det är kolossala summor som saknas och att det inte är någon idé att hjälpa till. Det är lite den känslan jag fick och är det en eller ett par till som fått den känslan när det inte är så mycket som saknas så kanske det sänker skutan!

0

• 0

Saken är den att det blir svårt att förlita sig helt på donationer månad till månad för att det ska överleva. Under sommaren kommer det ju behövas stängas ner. Tror mer på en sponsring. Att något företag betalar för att ha sin banner på sidorna eller liknande.

0

• 0

@Nilsen Jag har inget mot sponsring, men att hitta en sponsor här i linköping som vill sponsra ett FBK forum har jag ju svårt att tro. Och ja, i karlstad har jag ju bara kontaktnätet med de muppar som går på matcherna, inga företag.. :) Men har någon en kontakt, kör på. Jag kan lägga in det hela utan problem.

Det är såhär att det är lite mer kostnader än vad som nämnts men jag tänkte det att jag fortsätter täcka exempelvis domänskostnaden samt mjukvarukostnad och så kör jag bara ut själva serverkostnaden här. Den ligger på ca 45 euro i månaden. Förra månaden kom det in ca 25ish, lite under. Detta innebär att det är 20 släpande euro, och 45 nya denna månad. 

Denna kostnad har jag hinintills stått för själv innan, och många bäckar små, lägg därtill andra kostnader, så har jag väl en årskostnad själv på ca 6000 kr. Därav lite hopplöshet sådär.

I nuläget har det kommit in ca 2 euro (Tänk på att paypal tar en liten kaka, eftersom vi inte kör "svarta pengar" via posten.
L9Zh9Cb.png
Sen så vet jag att det är en till som betalar 1.58 euro (2 euro innan avgifter) i månaden, men den dragningen har inte gjorts ännu. Så om vi summerar det hela så :

65 - 2 - 1,58 = 61,42 Euros = 568,365861 Swedish kronor.
Det är alltså i nuläget ca 4 olika personer som donerat, varpå det är Nilsen som leder doneringsracet rätt rejält, förrutom jag själv då. :) 

Om fem personer donerar 15 Euros = 138.806381 Swedish kronor(inräknat avgift) så är allt klart denna månad alltså. Jag kan ta en av de fem platserna, vilket gör att det är 4 kvar. Det eller fler personer på lägre summor! :) 

1

• 0

För information har ingenting mer inkommit än den reguljära betalningen på 1.58 euro, vilket gör att vi ligger back ca 60 euro fortfarande. För att se aktiviteten här efter mitt senaste inlägg så känns det rätt kört. :) 

0

• 0

För information har ingenting mer inkommit än den reguljära betalningen på 1.58 euro, vilket gör att vi ligger back ca 60 euro fortfarande. För att se aktiviteten här efter mitt senaste inlägg så känns det rätt kört. :) 

Slängde in 20 euro. Vad mycket snor paypal av det?

2

• 0

Kanske ska skriva det i andra trådar också, eller ha det som signatur. Tex "Donationer tas tacksamt emot då forumets överlevnad hänger på det", så folk ser det. Folk som kommenterar i matchtrådar och så kanske aldrig ens kollar här inne. Bara en tanke! :)

1

• 0

Slängde in 20 euro. Vad mycket snor paypal av det?

PayPal snor ca 1.1 euro av det, så som alla er så snor de större procent av kakan för mindre donationer etc. :) tatackar ödmjukast, får vi se om några fler hoppar på!

0

• 0

PayPal snor ca 1.1 euro av det, så som alla er så snor de större procent av kakan för mindre donationer etc. :) tatackar ödmjukast, får vi se om några fler hoppar på!

Inte så farligt som jag trodde.

0