• 1
Stoff

Forumsbetalning

Question

logo_PayPal.gif

Då var det dags för en tråd gällande forumsbetalning. 

Har sedan tidigare letat om man kan lösa det på annat vis, men svaret har blivit nej där. Hitintills har jag själv stått för all månadsvis betalning men den källan börjar även den sina. På grund av detta så har jag nu öppnat upp så att vi alla kan ta och stå för en bit av kalaset. Det kostar inte mycket, men tillräckligt mycket för att det ska bli ett par tusen om året för 1 individ. Totalt ligger minimumkostnaden på €45 per månad. Allt utöver det, om det blir mer än så, kommer läggas i en buffert / alternativt läggas på vidare utveckling. Då allt är transparent kommer allt redovisas för den som vill veta och eventuell utveckling kommer prioriteras av oss tillsammans.

Hur gör man?

Det jag personligen helst ser är att man väljer att abonnera med en liten summa varje månad, vad man kan spara undan helt enkelt. Många bäckar små kan innebära att vi lätt avstyr kronofogden och låter vårt forum leva föralltid. Orsaken till att abonnera föredras är att vi då kan se hela tiden hur mycket som behövs och om det är överflöd, medans klumpsummor ofta är något medlemmar i regel glömmer bort att donera även om man vill och kan. 

Frågor på detta? Kör på! All betalning sker via paypal, där kan du själv välja om det är med kort eller bankkonto du vill köra med. När du donerat / abonnerat, skriv gärna här eller skicka PM så att en annan kan hålla lite koll på vem som är vem. :) Vem vet, kanske blir lite special features down the line för de som kan spara undan lite, så att man känner sig lite speciell. :) 

Nu är det även öppet att använda swish på 0768382499.

1

68 answers to this question

• 0

Hemskt ledsen att jag inte har bidragit till forumets överlevnad, på det gamla forumet gjorde jag det ett antal ggr när tiden började ta slut då de syntes tydligt, men på det nya forumet har jag inte sett att det ens gick. 😕

Är inte så haj på sådana här nymodigheter (är inte ung och inte teknik nörd,förmodligen påminer jag Sammens styrspel i jmf med er) men ska försöka förstå hur man gör och lovar att bidra rejält inom kort när poletten ramlat ner (gammalt uttryck,ber om ursäkt ).

Håller med några ovan som tyckte detta skulle nämnas i match- alt trupp tråden för det är där jag befunnit mig i min lilla värld.

0

• 0

Glömde bort 25:e men 15€ per månad kommer nu. 

Melker skaffa Paypal konto eller om du redan har klicka på länken högst upp till höger där kan du välja engångssumma eller i rulllistan för varje månad

hur mycket du vill bidra med. Logga in på paypal några klick "next" så ligger det inne sen. ;)

0

• 0

Har fixat 15€ för februari och återkommande betalning på 15€ / månad via paypal till ngn, hoppas det blir rätt  o.O och att pengarna hamnar där de ska.
Hur ligger vi till?

Edited by Stoff
Tog bort namnet.. ;)
1

• 0

Kommer kolla status när det är dags för dragningen som är om ett par dagar. Tänk på att månadsbetalningarna kommer in samma tid som du först registrerade, detta betyder att alla dessa kommer spritt. Så avvaktar tills jag ser allt! :) 

0

• 0

Bra! Uppmanar fler att sätta igång en stående överföring på en slant så att vi kan ha kvar vårt högklassiga och reklamfria forum. 

0

• 0

Såg att jag missat uppdatera kortuppgifter när jag bytte vid årsskiftet. Nu är det åtgärdat och månadsbetalning igång igen. Praktiskt med 1/3! :)

1

• 0

Perfekt, grattis till oss alla för då överlever forumet iaf tills vi krossat SAIK i semin med 4-0 i matcher om jag fattat rätt  (har faktiskt hänt ett par ggr i mitt liv).

Bra jobbat Stoff och  keep us posted hur det ser ut.

0

• 0

Finns det någon plan för off-season? Blir givetvis aktivitet sporadiskt vid värvningar men det är viktigt att på förhand se till att betalningarna räcker över sommaren. Eller finns det möjlighet för sega gratisservrar under sommaren?

0

• 0
5 hours ago, JTK said:

Finns det någon plan för off-season? Blir givetvis aktivitet sporadiskt vid värvningar men det är viktigt att på förhand se till att betalningarna räcker över sommaren. Eller finns det möjlighet för sega gratisservrar under sommaren?

Går ej att nedgradera utan att "Byta server", har redan kollat detta sedan tidigare. Man kan enbart uppgradera, av någon rolig orsak.. Byråkrati? Om forumet dör över sommaren så får vi väl helt enkelt ta det då, hoppas dock att vi kan lyckas då det inte är så mycket. :) 

0

• 0

Är det något datum varje månad som är bättre än något annat för dig att få pengarna på? Jag har nu återkommande betalning som dras den 14:e, men kan ändra till annat datum om det skulle vara bättre.  :)

Edited by Piglet
0

• 0
5 hours ago, Piglet said:

Är det något datum varje månad som är bättre än något annat för dig att få pengarna på? Jag har nu återkommande betalning som dras den 14:e, men kan ändra till annat datum om det skulle vara bättre.  :)

Nejnej, vilken dag som helst fungerar. Allt ligger och skvalpar tills det dras oavsett. :)

0

• 0

Jag kände i morse hur näsan hade börjat växa och min snålhet verkade större än någonsin. Då kom jag på att jag inte skyfflat in några stålar här.
Slänger in 50 euro nu, så kanske jag blir normal igen.
Hur ser finansieringen ut annars Stoffisch? 

0

• 0
On 2017-02-03 at 11:03, IzPiC said:

Jag kände i morse hur näsan hade börjat växa och min snålhet verkade större än någonsin. Då kom jag på att jag inte skyfflat in några stålar här.
Slänger in 50 euro nu, så kanske jag blir normal igen.
Hur ser finansieringen ut annars Stoffisch? 

Hej och tack!

Jadu vi blöder ekonomiskt men jag pytsar ju in det som inte kommer in från andra, det är så det ser ut tyvärr och kommer att se ut känns det som. :) 

0

• 0

Hur mycket behöver dras in för att ett halvår ska vara betalt? Jag kan tycka att det är bättre att sätta upp ett visst mål för hur mycket som ska in, så kan folk pytsa in större summor för att slippa att PayPal snor åt sig så mycket.

0

• 0
42 minutes ago, IzPiC said:

Hur mycket behöver dras in för att ett halvår ska vara betalt? Jag kan tycka att det är bättre att sätta upp ett visst mål för hur mycket som ska in, så kan folk pytsa in större summor för att slippa att PayPal snor åt sig så mycket.

Man kan räkna med att det kostar ca 270 euro på ett halvår både för domän, licens och server. Nu har inte jag räknat med alla belopp där då jag gärna står för en del själv, men det blir lite möe ibland när det inte kommer in så mycket. Vi har några tappra själar som skickar in var månad dock, det ska de ha tack för och de vet vilka de är. Normalt sett ligger vi ca 150 kr back i månaden på de aviserade 45 eurona. :)

Funderat en del på swish, vi får se vad som händer. Finns mjukvara föra tt hålla koll på donationer samt ha automatiska mål som mäts upp, dessvärre kostar den mjukvaran pengar den med.. :) 

0

• 0
2 hours ago, Stoff said:

Funderat en del på swish, vi får se vad som händer. 

JA! 

Du kan ju skaffa ett "fiktivt" nummer där tillochmed. 

0

• 0

Tar och lägger en rad här, i nuläget saknas ca 25 euro varje månad.  Nu är det även öppet att använda swish på 0768382499.

0

• 0

Uppdatering:

Vi har genast fått bra respons. Även om vi inte är inne i mål än för månaden så återstår inte jättemycket för denna gång.

0