• Announcements

• Stoff

Se nya forumstipset!   2017-09-05

Se till att kolla nya delen för forumstipset - nu behöver ni inte längre vänta länge på rättning!

www.mm.hockeyforat.se/public
  • 2
Sign in to follow this  
Followers 0
Stoff

Forumsfeedback

Question

Här skriver ni in feedback om forumet, allt ifrån något som kunde varit bättre till eventuella tillägg som ni önskar att någon kodar fram. :)

0

115 answers to this question

• 1

Jag måste säga att forumet verkligen har blivit en fröjd att vistas på.

Att du Stoffie är tydlig med att en permanent ban faktiskt är det och visar vart skåpet ska stå vad gäller troll och återkommande sådana gjorde mig varm i själen! Det var det bästa som kunde hända detta forum^_^ Det ökade trivsamheten här ytterligare!

1

• 0

Kommer forumet förbli på engelska?

​Svaret är nej, förmodligen. I nuläget finns ingen översättning till Svenska, även om det förmodligen går att lösa på 1 dag. Men jag själv är av den åsikt att sidan ser så himla B ut om inte allt är på svenska, och då är det en del jobb. Så avvaktar att det finns ett paket (norska finns redan etc, så så jobbigt är det inte) som jag kan ta del av så kan jag lösa tweakningen efter det. :)

Väldigt snyggt forum! Bra jobb!

​Tack! Mycket går att ändra, så hojta om det är något så får vi se om folk håller med. :)

0

• 0

Riktigt grym känsla på nya forumet, trots att det inte är hundra procent klart. Stor, stor skillnad mot Enjin. En ny era går vi in i nu. Stort jobb @Stoff !

1

• 0

Går det att få en något tydligare avgränsning mellan posterna i trådarna? Exemplevis med en tjockare board eller liknande. Som det är nu flyter posterna i varandra något vilket gör det svårare att läsa. Tror vi hade samma problem med det tidigare forumet i början.

2

• 0

Testade att nedvota ditt inlägg stoffie. Hur är tanken med downvotes? Sen lyckas jag inte återgå till 0. Nu kan jag bara välja upvote eller downvote, så den får ligga kvar på downvote tills du fixat:P

0

• 0

Ok. Det är för att det är ställt som en fråga, att man kan ranka svaren. Intressant.

0

• 0

Exakt. :) Alla trådar i denna delen av forat kommer vara frågor, vilket gör att när man fått svar kan man välja som "bästa" svar och så ser allt pissbra ut. ;)

Det kan jag göra manne. Kan du visa i Paint eller dylikt hur du vill att det ska se ut? Kan göra precis hur vi vill här.

0

• 0

Men kan man ändra så att jag varken röstar upp eller ned ditt svar? Känns konstigt att man blir låst till antingen eller.

0

• 0

Men kan man ändra så att jag varken röstar upp eller ned ditt svar? Känns konstigt att man blir låst till antingen eller.

Känner du dig likgiltig till hans svar, eller? 

0

• 0

Haha, i nuläget går det inte, nej @JTK håller med om att det borde. Man får ge fan i att rösta. :)

0

• 0

Aah. Vilken skillnad! Kommer bli en fröjd att gå in här!

En sak som jag stör mig på, även på det förra forumet, är tråd- och även kategorinamnet Swedish Hockey League... Varför inte bara SHL?

1

• 0

En sak som jag stör mig på, även på det förra forumet, är tråd- och även kategorinamnet Swedish Hockey League... Varför inte bara SHL?

​Det går ju självfallet ändra, tyckte bara det såg väldigt kort ut med SHL. ;) Men detta är även det en sak som är baserat på personliga preferenser, får du tillräckligt med medhåll så byter jag. :)

0

• 0

​Det går ju självfallet ändra, tyckte bara det såg väldigt kort ut med SHL. ;) Men detta är även det en sak som är baserat på personliga preferenser, får du tillräckligt med medhåll så byter jag. :)

Jag tycker Svenska hockeyligan. Gillar inte Swedish Hockey League öht. Men annars håller jag nog med om SHL bara. Elitserien hade varit det ultimata kategorinamnet.

0

• 0

Då kan jag motivera bytet med att det finns väl inte en käft som säger/skriver Swedish Hockey League när man skriver/pratar om SHL? Möjligtvis någon som benämner det Svenska hockeyligan som Helvete är inne på men SHL är väl allmänt vedertaget numera och det som folk känner igen. Och varför ska det vara ett långt namn? Finns det överhuvudtaget något (annat än längden) som motiverar att skriva Swedish Hockey League?

0

• 0

Då kan jag motivera bytet med att det finns väl inte en käft som säger/skriver Swedish Hockey League när man skriver/pratar om SHL? Möjligtvis någon som benämner det Svenska hockeyligan som Helvete är inne på men SHL är väl allmänt vedertaget numera och det som folk känner igen. Och varför ska det vara ett långt namn? Finns det överhuvudtaget något (annat än längden) som motiverar att skriva Swedish Hockey League?

​Fortfarande så kräver jag att fler än du vill att ändringen ska ske, och då talar jag inte bara om 1 person. Majoritetsinflytande. Jag själv bryr mig inte så mycket, därav inväntar jag fler åsikter.

Motiveringen att det ska vara kvar som det är är att det heter Swedish Hockey League, inte SHL eller Svenska Hockey Ligan(sistnämnda även särskrivet :) ) för utlandet, och vi är ju inte ensamma här i världen. Det är väl det enda.

Edited by Stoff
0

• 0

​Fortfarande så kräver jag att fler än du vill att ändringen ska ske, och då talar jag inte bara om 1 person. Majoritetsinflytande. Jag själv bryr mig inte så mycket, därav inväntar jag fler åsikter.
Motiveringen att det ska vara kvar som det är är att det heter Swedish Hockey League, inte SHL eller Svenska Hockey Ligan(sistnämnda även särskrivet :) ) för utlandet, och vi är ju inte ensamma här i världen. Det är väl det enda.

Då borde det stå National Hockey League också. Men jag har aldrig träffat en människa som levererar hela namnet när man pratar om NHL. Inte heller SHL. Svenskar iofs. I Nordamerika kanske man säger hela namnen, inte tänkt på det.

Edited by Helvete
0

• 0

Då borde det stå National Hockey League också. Men jag har aldrig träffat en människa som levererar hela namnet när man pratar om NHL. Inte heller SHL. Svenskar iofs. I Nordamerika kanske man säger hela namnen, inte tänkt på det.

​Detta är helt sant, som sakt, jag ser inte detta som ett problem därav skiter jag i vilket, mindes inte att det stog NHL där faktiskt. Tror vi valde att skriva ut hela "SHL" då det stod elitserien innan, inte ES. Som sagt, kan ändra, men vill inte få mer klagomål på att det står SHL än att det står som det gör nu.. ;)

0

• 0

​Detta är helt sant, som sakt, jag ser inte detta som ett problem därav skiter jag i vilket, mindes inte att det stog NHL där faktiskt. Tror vi valde att skriva ut hela "SHL" då det stod elitserien innan, inte ES. Som sagt, kan ändra, men vill inte få mer klagomål på att det står SHL än att det står som det gör nu.. ;)

Poll! Det är det enda rätta i det här fallet. 

0

• 0

Poll! Det är det enda rätta i det här fallet. 

Lägg upp en så kör vi, finns ju redan 20 pers här, lite bonus för att man är snabb. ;)

1

• 0

Forumsfeedback som fråga får ett stort "NEJ" av mig iaf. Att inläggen byter plats när man röstar upp och ned gör det helt omöjligt att följa med. Är det en fråga som ska besvara så visst, men allmän feedback?

Edited by JTK
0

• 0

Forumsfeedback som fråga får ett stort "NEJ" av mig iaf. Att inläggen byter plats när man röstar upp och ned gör det helt omöjligt att följa med. Är det en fråga som ska besvara så visst, men allmän feedback?

​Denna del är till för mig, inte för er. :) Tanken är inte att ni ska hitta saker här eller, tanken är att jag ska kunna hålla koll här. Skit i andra åsikter, skriv dina egna. ;)

0

• 0

​Denna del är till för mig, inte för er. :) Tanken är inte att ni ska hitta saker här eller, tanken är att jag ska kunna hålla koll här. Skit i andra åsikter, skriv dina egna. ;)

​Haha, var ju just det jag gjorde?:P

0

• 0

​Haha, var ju just det jag gjorde?:P

​Mja, du skrev att något var dåligt för att du inte kan hålla koll på andras åsikter varpå jag mötter argumentet med att det inte är ditt jobb. Så jovisst, du gjorde det, men nu vet du varför ditt argument inte kommer leda någonvart denna gång. :)

0